1 Aralık 2011 Perşembe

ADANA METROSU

Hakkında çok şey yazıldı çizildi,halkın bildikleri kadarıyla 1.2 milyar dolara,belediyeye biraz daha yakın olanların iddialarına göre 3 milyar dolara mal edildi.Memleketimin zeki insanları,mühendisleri 1.2 milyar dolara hastanelere,havaalanına,otogara,üniversiteye,avmlere,stadyuma gitmeyen güzergahta metro yaparken;millet 2 milyar dolara Marmaray'ı mal etti.Adana daha önce kuzey-güney,Yüreğir-Seyhan diye ilçe ve semt bazında ikiye ayrılmıştı,şimdi metro sayesinde aynı mahalle,aynı caddenin esnafı birbirinden ayrılmış durumda.


                                                         
                                      
Ortak Akıl adı altında toplanan kent yöneticileri ise şimdilerde metroya yolcu bulmak için ring seferleri koymuşlar.Yani metroya otobüslerle yolcu topluyorlar.Tüm bunlara rağmen 2 milyonluk şehirde günlük 8-10 bin kişinin metroyu kullandığı söyleniyor.Adana bulvarlarını ortadan ikiye bölerek,Çin Seddi'nin Adana versiyonu olarak yapılan,müthiş mühendislik harikası Adana Metro'su hergün zarar ediyor ve bizim paralarımızla yapılan bu taş yığınına yolcu çekmek için yine bizim cebimizden çıkan parayla;otobüslerle yolcu taşınıyor.

Şimdilerde ise tek amaç metroyu Ulaştırma Bakanlığı'na devretmek.Ama her konuda olduğu gibi bu konuda da yine unutulmuş yada arka sıralara atılmış durumdayız.Mersin Yat Limanı'nın açılışını yapmak için havayoluyla önce Adana'ya gelip,sonra Mersin'e geçen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım;geçerken Adana'ya uğradı ve gazetecilerin sorularını yanıtladı.Sayın Bakan Adana metrosuyla ilgili sorulan sorulara;''Adana Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Ankara,İstanbul ve İzmir belediyelerinin de metronun Ulaştırma Bakanlığı'na devri için kendilerine başvurduğunu belirtti.Ancak Ankara'nın kendilerine daha önce başvuruda bulunduğunu ve Ankara Metrosu'nun devir işlemlerinin tamamlandığı daha sonra ise diğer üç il için değerlendirmeler yapılacağını belirtti.''

Temennimiz enkısa zamanda kangren haline gelmiş metro sorununun bakanlığa devredilerek çözülmesi ve Konya,Antep ve Ankara'da ki gibi raylı sistemlere kavuşmak.

Hiç yorum yok: